Elever i læse- og skrivevanskeligheder
Elever, som viser tegn på læse- og skrivevanskeligheder, er lige så forskellige som alle andre mennesker. Få inspiration til, hvordan du kan iagttage elevernes læse- og skriveadfærd med henblik på at kortlægge og evaluere deres læse- og skrivevanskeligheder, samt til faglige forløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen – både i klassen og i særligt tilrettelagte forløb.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Mandag d. 5. september 2022Kl. 09.00 - 15.00
Tilmeldingsfrist
08/08/2022
Pris
1.650,00 kr. inkl. forplejning
Kursusbeskrivelse
Elever, som viser tegn på læse- og skrivevanskeligheder, er lige så forskellige som alle andre mennesker, så det særligt tilrettelagte forløb må nødvendigvis tage udgangspunkt i en indsigt i den enkelte elevs personlige, kognitive og faglige forudsætninger.
På kurset får du redskaber til den løbende formative evaluering af elevens læse- og skriveudvikling i den daglige undervisning, og du får inspiration til faglige forløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen – både i klassen og i særligt tilrettelagte forløb.
Du præsenteres endvidere for et nyt redskab til at vurdere kvaliteten af tekster skrevet af elever i 0.-3. klasse. Vurderingsredskabet suppleres med ideer til skriveaktiviteter, hvor alle i klassen kan være med. Du må meget gerne medbringe tekster, som dine elever i 0.-3 klasse har skrevet, med henblik på at vurdere kvaliteten i de enkelte tekster.
Der veksles mellem oplæg, diskussioner og selvstændigt arbejde.
Målgruppe
Dansklærere i indskolingen og på mellemtrinnet samt læsevejledere
Underviser
Lis Pøhler, konsulent og lærebogsforfatter
Kursusnummer
CFU229026
CFU-kursusadministration
kursus-cfu@kp.dk
41 89 91 13
Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00