FAQ – lån af læremidler
Hvornår kan jeg booke?
Alle CFU’s læremidler til brug i undervisningen kan bookes i indeværende skoleår og i næste skoleår.
Jeg har ikke modtaget mine materialer - hvad gør jeg?
Bliver materialerne ikke leveret til tiden, skal du oprette en henvendelse til CFU. Det gør du ved at klikke på materialet under ”Mine materialer”, vælge Selvbetjening og derefter ”Opret henvendelse”.
Jeg har modtaget et forkert materiale - hvad gør jeg?
Har du ved en fejl modtaget et forkert materiale, skal du hurtigst muligt oprette en henvendelse til CFU.
Jeg har modtaget et forkert antal - hvad gør jeg?
Stemmer antallet af materialer ikke overens med den følgeseddel, du modtager sammen med lånet, skal du inden for 5 dage oprette en henvendelse til CFU, så dit lån kan afstemmes i forhold til, hvad du har fået leveret. Så undgår du også at hæfte for materialer, du ikke har modtaget.
Materialet var defekt, da jeg modtog det - hvad gør jeg?
Er der fejl og mangler ved det materiale, du får leveret, skal du hurtigst muligt oprette en henvendelse til CFU. Derved undgår du at skulle hæfte for skader, du ikke er ansvarlig for.
Mine materialer er ikke blevet afhentet - hvad gør jeg?
Bliver dine materialer ikke afhentet som forventet, skal du hurtigst muligt oprette en henvendelse under ”Mine materialer”, Selvbetjening, så fejlen kan blive rettet. Dels for at undgå evt. rykkere, og dels fordi der kan være en kollega på en anden skole, som venter på at kunne låne materialet.
Vær opmærksom på følgende:
- Som låner er du selv ansvarlig for at bestille afhentning af de materialer, du låner hos CFU.
- Materialet afhentes på din skoles/institutions køredag mellem kl. 8.00 og 14.00.
- Materialet skal stilles frem til afhentning på det sted, der er aftalt mellem skolen/institutionen og CFU.
Jeg kan ikke returnere alle materialer, da nogle af eleverne har ikke afleveret til mig til tiden. Hvad gør jeg?
Hvis det ikke er muligt for dig at returnere alle materialer på samme tid, kan du lave en aflevere ad flere omgange. Husk at oplyse dit navn og din skole/institution. Tag evt. en kopi af følgesedlen, som du kan benytte, når de sidste materialer afleveres. Har du ikke længere følgesedlen, kan du udskrive en ny under MINE MATERIALER i mitCFU.
Jeg skifter arbejdsplads - hvad gør jeg?
Når du skifter arbejdsplads, skal du sikre dig, at dit Unilogin er tilknyttet den rigtige institution, så du får leveret materialerne korrekt.
Brugerservice
Support – Kontakt CFU
Kontakt vedr. streaming, e-bøger og lån
Mandag-torsdag 12-15, fredag 11-14
Telefon 41 89 91 10
cfu@kp.dk