Gå til indhold
Søg

Digital myndiggørelse gennem faciliteret gaming i samarbejde med Astralis Nexus

Gaming, e-sport og digital leg er blevet en hel naturlig del af børn og unges liv. Der er dog stor forskel på, hvordan de færdes i den fysiske og den digitale verden, fx i forhold til forskelsbehandling og mobning. Det er derfor vigtigt, at vi får børnene og de unge til at forstå, at deres digitale færden sætter spor, både digitalt, mentalt og fysisk.

OBS: Arrangementet har været afholdt.

Praktisk information

Dato

Torsdag d. 7. september 2023
Kl. 13.00 - 16.00

Torsdag d. 14. september 2023
Kl. 13.00 - 16.00

Torsdag d. 21. september 2023
Kl. 13.00 - 16.00

Torsdag d. 5. oktober 2023
Kl. 13.00 - 16.00

Sted

København
Campus Carlsberg
Humletorvet 3
1799 København V
Vis adresse i Google Maps

Tilmeldingsfrist

Tilmeldingsfristen er overskredet

Pris

2875,00 kr.

Kursusbeskrivelse

Gaming, e-sport og digital leg er blevet en hel naturlig del af børn og unges liv. Der er dog stor forskel på, hvordan de færdes i den fysiske og i den digitale verden, fx i forhold til forskelsbehandling og mobning. Det er derfor vigtigt, at vi får børnene og de unge til at forstå, at deres digitale færden sætter spor, både digitalt, mentalt og fysisk. Det kan vi bl.a. gøre ved at sætte fokus på, hvilke konsekvenser deres digitale sprog, billeddelinger, skintrades og andre online handlinger har.

På kurset vil vi arbejde med at etablere en fælles forståelse for nogle af de digitale hverdagsaktiviteter, de unge har, primært i forbindelse med computerspil. Vi vil ligeledes introducere forskellige pædagogiske værktøjer, som kan du kan overføre direkte til praksis – både i skolen og i fritidstilbud.

Kurset vil foregå over 4 eftermiddage a 3 timer:

Dag 1: Introduktion til gaming, forventningsafstemning,
teori og de første øvelser.

Dag 2: In-game-eksempler, skins, erfaringer og eksempler på undervisning i hverdagen.

Dag 3: Fokus på læringsmål og tilrettelæggelse af undervisning eller aktiviteter.

Dag 4: Forberedelse og liveundervisning kursisterne imellem.

Mål

Du får en forståelse for den digitale kultur, som spilproducenter og andre udbydere er med til at skabe – og dermed en bedre mulighed for at bistå unge i deres digitale mynddiggørelse.

Målgruppe
Lærere og pædagoger i skole og fritidstilbud

Underviser
Asger Ravn Nissen, Jakob Damgaard Laursen

Kursusnummer
CFU-K23070

Jakob Damgaard Laursen

+45 41 89 83 50

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00