Samspil og modspil mellem bedømmelse og inklusion i folkeskolen
Bedømmelse og inklusion er væsentlige elementer, som har gyldighed i enhver uddannelsesaktivitet, men samtidig giver de to elementer anledning til en række paradokser. På den ene side står ønsket om, at elevers faglige fremskridt måles med standardiserede instrumenter på sammenlignelige skalaer. På den anden side står ønsket om, at der skal være plads til menneskelig mangfoldighed, og at alle elever i grundskolen skal trives og være inkluderet.
Praktisk information
Dato
Tirsdag d. 22. april 2025Kl. 13.00 - 16.00
Sted
Tilmeldingsfrist
3. juli 2024
Pris
795,00 kr.
Kursusbeskrivelse
Gratis under abonnement.
På dette kursus kaster vi – globalt, nationalt og lokalt – lys på, hvordan bedømmelse og inklusion påvirker hinanden. Derved tilbyder kurset konkrete perspektiver på og redskaber til at navigere mellem udfordringer og styrker i forhold til bedømmelse og inklusion. Kurset varierer mellem oplæg, diskussion og spørgsmål.
At du opnår viden om forskellige perspektiver på evaluering, samt hvilke paradokser og potentialer, der kan være forbundet med denne praksis.
Målgruppe
Undervisere og ledere i folkeskolen
Underviser
Christian Ydesen
Kursusnummer
CFU-B25025