Gå til indhold
Søg

Samspil og modspil mellem bedømmelse og inklusion i folkeskolen

Bedømmelse og inklusion er væsentlige elementer, som har gyldighed i enhver uddannelsesaktivitet, men samtidig giver de to elementer anledning til en række paradokser. På den ene side står ønsket om, at elevers faglige fremskridt måles med standardiserede instrumenter på sammenlignelige skalaer. På den anden side står ønsket om, at der skal være plads til menneskelig mangfoldighed, og at alle elever i grundskolen skal trives og være inkluderet.

Praktisk information

Dato

Tirsdag d. 22. april 2025
Kl. 13.00 - 16.00

Sted

Bornholm
Campus Bornholm
Minervavej 1
3700 Rønne
Vis adresse i Google Maps

Tilmeldingsfrist

3. juli 2024

Pris

795,00 kr.

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

Gratis under abonnement.
På dette kursus kaster vi – globalt, nationalt og lokalt – lys på, hvordan bedømmelse og inklusion påvirker hinanden. Derved tilbyder kurset konkrete perspektiver på og redskaber til at navigere mellem udfordringer og styrker i forhold til bedømmelse og inklusion. Kurset varierer mellem oplæg, diskussion og spørgsmål.

Mål

At du opnår viden om forskellige perspektiver på evaluering, samt hvilke paradokser og potentialer, der kan være forbundet med denne praksis.

Målgruppe
Undervisere og ledere i folkeskolen

Underviser
Christian Ydesen

Kursusnummer
CFU-B25025

Maiken Adelsten

+45 41 89 75 33

CFU Bornholm administration

cfub@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00