Gå til indhold
Søg

Ideer til god matematikundervisning i indskolingen

Skab god matematikundervisning, og lær at stille de gode spørgsmål i din matematik. Vi arbejder med mange forskellige typer af praksis/hverdags eksempler, som alle bygger på et matematikdidaktisk grundlag således du får en god opbygning og nye ideer til udvikling af matematikundervisningen.

Praktisk information

Dato

Tirsdag d. 14. januar 2025
Kl. 09.00 - 15.00

Sted

København
Campus Carlsberg
Humletorvet 3
1799 København V
Vis adresse i Google Maps

Tilmeldingsfrist

17. december 2024

Pris

1200,00 kr.

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

Hvad skaber en god matematikundervisning for elever i indskolingen? Og hvordan kan vi stille de gode arbejdsspørgsmål i undervisningen?

God matematikundervisning handler om at skabe og arbejde med sammenhængsforståelser i undervisningen. Det kræver, at man som lærer træffer nogle rigtige didaktiske valg i fx arbejdet med talforståelsen og de fire regningsarter.

Få konkrete ideer og lege, som bygger på konkrete materialer fra hverdagen, til hvordan du kan understøtte elevernes arbejde med at skabe talsans, subitizing og estimater.

For at understøtte elevernes begrebsdannelse arbejder vi på kurset med, ‘de gode spørgsmål’, som skal udfordrer elevernes matematiske tænkning.

Mål

Du får konkrete ideer til at skabe talsans hos elever.
Du får didaktisk indsigt i, hvordan man understøtter elevers talforståelse.
Du får viden om at arbejde med gode arbejdsspørgsmål i matematikundervisningen.

Målgruppe
Matematiklærere og pædagoger i indskolingen.

Underviser
Jonas Juul Hansen, Kirsten Søs Spahn

Kursusnummer
CFU-K25009

Jonas Juul Hansen

+45 41 89 72 06

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00