Hvordan arbejder man undersøgende med sine elever i matematikundervisningen?
Der tales meget om at eleverne skal kunne arbejde undersøgende - men hvad er det? Vi vil på kurset se på hvilke opgavetyper som forskellige typer af undersøgende virksomhed, se på muligheder og faldgruber samt hvordan man kan organisere sin undervisning.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Torsdag d. 8. april 2021Kl. 13.00 - 16.00
Tilmeldingsfrist
En uge inden kursets afholdelse
Pris
995,00 kr.
Gratis under abonnement
Kursusbeskrivelse
Oplægsholderen har været en central del af det ministerielle projekt KIDM “Kvalitet i dansk og matematik”, hvor 143 skoler på 4.-5. klassetrin har deltaget.
Hovedfokus i projektet har været udvikling af undervisning og aktiviteter som kunne støtte undersøgende, dialogisk og anvendelsesorienteret læring.
Resultater fra projektet vil indgå sammen med en række gode ideer, som vil blive præsenteret og afprøvet – med hovedvægt på mellemste og ældste klassetrin, men også med stregtog til de yngste årgange.
Der vil indgå overvejelser om, hvordan strukturen i undervisningen kan fremme en undersøgende tilgang, der vil blive kortlagt forskellige typer af undersøgende aktiviteter samt diskuteret muligheden for at udvikle den fleksible og læringsfremmende dialog, såvel mellem eleverne selv, som mellem lærer og elever.
Mål
Deltagerne vil få et bedre overblik på at etablere en undersøgende undervisning og få gode ideer til aktiviteter i undervisningen.
Målgruppe
Matematiklærere i folkeskolen.
Underviser
Bent Lindhardt, lektor
Kursusnummer
109439
Corona information
KP’s campusser er helt åbne for fysisk undervisning, eksamener og gruppearbejde. Der er ikke bestemte krav til at komme ind på campus, men vi skal stadig passe på hinanden.
Vi kan stadig forebygge smitte ved at overholde Sundhedsstyrelsens råd:
- Vi bliver hjemme, hvis vi er syge
- Vi holder afstand til hinanden
- Vi vasker hænder eller bruger håndsprit ofte
Bemærk, at der er tale om anbefalinger baseret på Sundhedsstyrelsens generelle råd.