Gå til indhold
Søg

Building Thinking Classrooms – skridtet videre – om opsamling og afslutning af lektionen

”Building thinking classrooms in mathematics” (Det tænkende klasserum i matematik) er en praksis, mest kendt for at få elever til at arbejde med tænkeopgaver, i tilfældigt sammensatte grupper og ved lodrette flader. Kurset er for dig, der er kommet godt i gang og har afprøvet disse første praksisser, som primært vedrører igangsætning og gennemførelse af elevernes arbejde med opgaver.

Praktisk information

Dato

Onsdag d. 6. november 2024
Kl. 09.00 - 15.00

Tilmeldingsfrist

30. september 2024

Pris

1795,00 kr.

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

”Building thinking classrooms in mathematics” (Det tænkende klasserum i matematik) er en praksis, mest kendt for at få elever til at arbejde med tænkeopgaver, i tilfældigt sammensatte grupper og ved lodrette flader.

Kurset er for dig, der er kommet godt i gang og har afprøvet disse første praksisser, som primært vedrører igangsætning og gennemførelse af elevernes arbejde med opgaver.

Du vil lære, hvordan du udvider med konsolidering, meningsfulde noter og tjek-din-forståelse spørgsmål og hvorfor det er så vigtigt også at få opsamlet og afsluttet lektionen.

Disse tre praksisser er afgørende for at hjælpe eleverne med at omdanne den læring, de fik fra gruppearbejdet, til organiseret, struktureret og formaliseret læring for dem selv.

Kurset foregår på engelsk.

Det er ikke en forudsætning for at deltage i dette kursus, at man har deltaget i kurset Building thinking classrooms den 5. november 2024.

Målgruppe
Lærere på mellemtrinnet og udskolingen

Underviser
Professor Peter Liljedahl