Gå til indhold
Søg

Teknologiforståelse i et scenariedidaktisk perspektiv

Arbejdet med teknologiforståelse kommer oft e til at handle om ”dimser” og tekniske færdigheder. Hvordan kan vi i stedet bygge undervisningen op om scenarier, hvor eleverne skal lære at sætte sig i andres sted og designe til andres behov? Vi undersøger fl ere scenariedidaktiske tilgange til teknologiforståelse og eksperimenterer med modeller til at udvikle forløb til egen praksis.

OBS: Arrangementet har været afholdt.

Praktisk information

Dato

Mandag d. 22. januar 2024
Kl. 12.00 - 16.00

Sted

Bornholm
Campus Bornholm
Minervavej 1
3700 Rønne
Vis adresse i Google Maps

Tilmeldingsfrist

Tilmeldingsfristen er overskredet

Pris

995,00 kr.

Kursusbeskrivelse

Eleverne opnår en dybere forståelse for teknologiens indvirkning på deres
liv, når de indgår i et scenarie med nye roller, hvor de skal producere noget
til nogen.
På kurset undersøger vi fl ere scenariedidaktiske tilgange til
teknologiforståelse og tværfaglighed. Du får konkrete eksempler på
gennemprøvede scenarier – lige fra hverdagsscenarier til dystopiske
fremtidsscenarier – og eksperimenterer med modeller til at udvikle forløb til
din egen praksis.
Over de to kursusgange, hvor anden gang er online, udvikler du et
scenariedidaktisk forløb, som du kan bruge direkte i din undervisning.

Mål

Du bliver inspireret til at arbejde med teknologiforståelse i opstillede
scenarier.

Målgruppe
Lærere og pædagoger i 4.-10. klasse samt PLC-vejledere

Underviser
Morten Raahauge Philipps

Kursusnummer
CFU-B24002

Louise Sletterød

+45 41 89 73 56

CFU Bornholm administration

cfub@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00