Podcast, BTC-undervisning og feedbackmodeller – kan det noget?
Savner du at gøre noget nyt og anderledes i din matematikundervisning? På dette kursus vil vi arbejde med nye tilgange til matematik, hvor eleven er i højsædet som en producerende faktor. Vi vil arbejde med podcast, screencast-optagelser, BTC-undervisning og feedbackmodeller. Du får også konkrete eksempler på, hvordan du didaktisk kan implementere 'de nye' tilgange i din matematikundervisning.
Praktisk information
Dato
Mandag d. 26. februar 2024Kl. 09.00 - 15.00
Mandag d. 18. marts 2024Kl. 13.00 - 16.00
Tilmeldingsfrist
29. januar 2024
Pris
2200,00 kr.
Kursusbeskrivelse
Savner du at gøre noget nyt og anderledes i din matematikundervisning?
På dette kursus bliver du præsenteret for nye tilgange til matematik, hvor eleven er i højsædet som en producerende faktor. Vi skal arbejde med podcast, screencast-optagelser, BTC-undervisning og feedbackmodeller – og sætte disse tilgange ind i en faglig, teoretisk ramme, så man oplever, at de kan være en gevinst for undervisningen.
De nye tilgange skal være med til at skabe en undervisning, hvor eleverne oplever en øget motivation og forståelse for matematik. Du får ideer til, hvordan tiltagene kan bruges i undervisningen både i forhold til skemalagte matematiktimer, men også i større (skole)projekter, hvor matematik med fordel kan indgå som en central del af projektet.
Kurset er opdelt i to kursusdage således man får mulighed for at gøre sig nogen egne praksis erfaringer på egen skole/elever.
MålDu får idéer til, hvordan tiltagene kan bruges i undervisningen både i forhold til skemalagte matematiktimer, men også i større (skole)projekter, hvor matematik med fordel kan indgå som en central del af projektet.
Målgruppe
Matematiklærere i udskolingen og matematikvejledere
Underviser
Jonas Juul Hansen, Kirsten Søs Spahn, Jonas Juul Hansen
Kursusnummer
CFU-K24011
CFU-kursusadministration
kursus-cfu@kp.dk
4189 9113
Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00