Gå til indhold
Søg

Podcast, BTC-undervisning og feedbackmodeller – kan det noget?

Savner du at gøre noget nyt og anderledes i din matematikundervisning? På dette kursus vil vi arbejde med nye tilgange til matematik, hvor eleven er i højsædet som en producerende faktor.

Praktisk information

Dato

Mandag d. 26. februar 2024
Kl. 09.00 - 15.00

Mandag d. 18. marts 2024
Kl. 13.00 - 16.00

Sted

København
Campus Carlsberg
Humletorvet 3
1799 København V
Vis adresse i Google Maps

Tilmeldingsfrist

Tilmeldingsfristen er overskredet

Pris

2200,00 kr.

Kursusbeskrivelse

Savner du at gøre noget nyt og anderledes i din matematikundervisning?

På dette kursus bliver du præsenteret for nye tilgange til matematik, hvor eleven er i højsædet som en producerende faktor. Vi skal arbejde med podcast, screencast-optagelser, BTC-undervisning og feedbackmodeller – og sætte disse tilgange ind i en faglig, teoretisk ramme, så man oplever, at de kan være en gevinst for undervisningen.

De nye tilgange skal være med til at skabe en undervisning, hvor eleverne oplever en øget motivation og forståelse for matematik. Du får ideer til, hvordan tiltagene kan bruges i undervisningen både i forhold til skemalagte matematiktimer, men også i større (skole)projekter, hvor matematik med fordel kan indgå som en central del af projektet.

Kurset er opdelt i to kursusdage således man får mulighed for at gøre sig nogen egne praksis erfaringer på egen skole/elever.

Mål

Du får idéer til, hvordan tiltagene kan bruges i undervisningen både i forhold til skemalagte matematiktimer, men også i større (skole)projekter, hvor matematik med fordel kan indgå som en central del af projektet.

Målgruppe
Matematiklærere i udskolingen og matematikvejledere

Underviser
Jonas Juul Hansen, Kirsten Søs Spahn

Kursusnummer
CFU-K24011

Jonas Juul Hansen

+45 41 89 72 06

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00