Gå til indhold
Søg

Hvordan lærer vi egentlig matematik?

Hvordan kan du som matematiklærer arbejde med faglige begreber som overbevisninger, matematiske repræsentationer og matematiske beviser? Og hvordan kan du fx inddrage fingerstrik i din matematikundervisning? Få bud på aktiviteter, som gør den teoretiske del af faget mere konkret for eleverne og samtidig kan være med til at understøtte deres forståelse for fagets sammenhænge.

Praktisk information

Dato

Mandag d. 11. september 2023
Kl. 09.00 - 15.00

Tilmeldingsfrist

14. august 2023

Pris

1900,00 kr.

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

Få bud på aktiviteter, som gør den teoretiske del af faget mere konkret for eleverne og samtidig kan være med til at understøtte deres forståelse for fagets sammenhænge.

Gennem korte teoretiske oplæg og tre integrerede workshops kommer du til at gøre dig erfaringer med og arbejde med dele af undervisningsforløb, som du kan tage med hjem og afprøve i din egen matematikundervisning eller bruge som inspiration til din egen undervisning.

Konkret vil du komme til at høre om og arbejde med:

· Guy Brousseaus teori om fundamentale situationer i et undervisningsforløb med fingerstrik
· Raymond Duvals teori om fire kategorier af repræsentationer i matematik
· Guerson Harel og Larry Sowders teori om udvikling af elevernes matematiske overbevisninger.

Målgruppe
Matematiklærere i 6.-10. klasse og matematikvejledere

Underviser
Torben Blankholm, Adrian Bull

Kursusnummer
CFU-K23030

Jonas Juul Hansen

+45 41 89 72 06

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00