Gå til indhold
Søg

Teknologi i specialundervisningen

Elever på specialområdet har nøjagtig lige så gode forudsætninger for at tilegne sig viden inden for it som alle andre elevgrupper. Nogle af disse elever har endda særlige forudsætninger for at forstå det digitale sprog. Igennem arbejde med spilprogrammering, LEGO-robotter og 3D-design kan vi løfte de teknologiske kompetencer for alle elevgrupper. Kurset kræver ingen forudgående it-færdigheder.

Praktisk information

Dato

Tirsdag d. 27. september 2022
Kl. 09.00 - 15.00

Tilmeldingsfrist

30/08/2022

Pris

1.000 kr. inkl. forplejning

Tilmeld dig

Kursusbeskrivelse

Elever på specialområdet har nøjagtigt lige så gode forudsætninger for at tilegne sig viden inden for it som alle andre elevgrupper. Tilsyneladende har nogle af disse elever endda særlige forudsætninger for at forstå det digitale sprog.  

Det voksende udvalg af aktiviteter med teknologi i undervisningen giver muligheder for helt ny undervisning, som alle kan have udbytte af, men som lærer kan det være svært at navigere og vælge i udvalget af aktiviteter og tilgange til den digitale undervisning. Igennem arbejde med spilprogrammering, LEGO-robotter og 3D-design kan vi løfte de teknologiske kompetencer for alle elevgrupper.  

Dette kursus er henvendt til lærere, som ønsker et bredere kendskab til teknologiske muligheder i undervisningen – med særligt fokus på specialundervisning.

Kurset kræver ingen forudgående IT-færdigheder. Medbring en computer eller chromebook (ikke iPad/tablet). 

Mål
Du får

  • kendskab til programmer, som du straks kan bruge med eleverne.
  • en introduktion til let og sjov programmering med elever.
  • indblik i fagområdet teknologiforståelse og nogle af de muligheder og udfordringer, det indeholder på specialområdet. 

Målgruppe
Lærere og lærerstuderende i specialpædagogiske skoler og specialklasser

Underviser
Rasmus Broe, pædagogisk konsulent på CFU

Kursusnummer
CFU229042

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00