Gå til indhold
Søg

Projektbaseret STEM-undervisning med fokus på matematik, teknologiforståelse og praksisfaglighed

Styrk din matematikundervisning med STEM, tinkering og teknologi. Få praksisnær inspiration til kreative forløb, hvor eleverne lærer at tænke undersøgende, skabende og anvende matematik i praksis.

Praktisk information

Dato

Tirsdag d. 25.08.2026 -
Tirsdag d. 22.09.2026

Sted

København
Campus Carlsberg
Humletorvet 3
1799 København V
Vis adresse i Google Maps

Tilmeldingsfrist

25. juni 2026

Pris

2750,00 kr.

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

Få inspiration og konkrete værktøjer til at styrke din matematikundervisning gennem engagerende STEM-aktiviteter. Kurset giver dig en praksisnær introduktion til, hvordan matematik kan bringes i spil i tværfaglige undervisningsforløb med fokus på innovation, skabende læring og teknologiforståelse.

Du får en grundlæggende forståelse for STEM som didaktisk ramme – med særligt fokus på matematikkens centrale rolle. Gennem hands-on aktiviteter og legende tilgange som tinkering, engineering og makering arbejder vi med at koble teori og praksis, så eleverne motiveres til at tænke undersøgende, kreativt og problemløsende.

Kurset lægger vægt på at udvikle dine kompetencer til at designe forløb, hvor matematik ikke kun forstås, men anvendes i praksis – med teknologi som drivkraft og kreativitet som metode. Du får mulighed for at eksperimentere, videndele og planlægge egne forløb, som engagerer eleverne i meningsfuld, praksisfaglig undervisning.

OBS! Du har mulighed for at søge om støtte fra Novo Nordisk Fonden via Efteruddannelsespuljen. Næste runde bliver slået op på fondens hjemmeside 13. august 2025, og du kan søge frem til 23. oktober. Du får svar på din ansøgning i december 2025. Vær opmærksom på, at du først kan tilmelde dig kurset på vores hjemmeside, når du har fået svar – altså fra december 2025.

Mål

• Matematik i en STEM-kontekst – hvorfor og hvordan?
• Udvikling og facilitering af tværfaglig matematikundervisning
• Kreativ brug af teknologiske og kunstneriske processer i matematik
• Tinkering og makering som adgang til skabende matematik.

Målgruppe
Matematiklærere i 0.-10. klasse

Underviser
Jonas Juul Hansen, Martin Thun Klausen

Kursusnummer
CFU-K26028

Jonas Juul Hansen

+45 41 89 72 06

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00