Gå til indhold
Søg

… og ikke alt, der tæller, kan tælles (Einstein)

Oplever du også, at stoffet og resultaterne fra summative test er svære at bygge videre på i elevernes videre læring? Evalueringsformer, som både bruger video, audio og skriftlighed, nuancerer billedet af elevernes læring og giver dig overblik over, i hvor høj grad de har lært det, du har sat som mål for undervisningen. Dermed bliver det lettere at inddrage elevernes læring i planlægningen af det næste forløb.

Praktisk information

Dato

Torsdag d. 16. september 2021
kl. 13.00 - 16.00
Torsdag d. 7. oktober 2021
kl. 13.00 - 16.00
Torsdag d. 4. november 2021
kl. 13.00 - 16.00


Tilmeldingsfrist

19/08/2021

Pris

1.300 kr. inkl. forplejning

Tilmeld dig

Kursusbeskrivelse

Oplever du også, at stoffet og resultaterne fra summative test er svære at bygge videre på i elevernes videre læring? Eller synes du, at det er svært at nå rundt til alle elever, så du kan danne dig et overblik over deres læring?

De fleste undervisningsmidler indeholder forslag til, hvordan du tjekker, om eleverne har lært det stof, der er arbejdet med. Evalueringerne har ofte samme struktur, selvom det er forskellige områder, der skal evalueres, og de giver ikke altid et indblik i, hvordan elevernes forståelse af og strategier til matematisk problemløsning er. Der er også langt imellem de oplevelser, hvor man som underviser kan sige: “Her lærer eleverne noget af evalueringen”.

Evalueringsformer, som både bruger video, audio og skriftlighed, nuancerer billedet af dine elevers læring og giver dig overblik over, i hvor høj grad de har lært det, du har sat som mål for undervisningen. Dermed bliver det lettere at inddrage elevernes læring i planlægningen af det næste forløb. Med andre ord: Du arbejder i stedet med evaluering for læring.

På kurset vil du blive præsenteret for formative evalueringsformer tilpasset forskellige matematiske emner og arbejdsformer. Vi vil sammen dykke ned i metoder, der giver basis for en yderligere læring, så eleverne i evalueringssituationen i højere grad fordyber sig og lærer mere.

Mål:
Du får indsigt i forskellige evalueringsmetoder og bliver klædt på til at evaluere for læring med udgangspunkt i en taksonomisk struktur.

Målgruppe
Matematiklærere

Underviser
Kirsten Søs Spahn, pædagogisk konsulent i matematik, CFU KP

Kursusnummer
CFU219042

Kirsten Søs Spahn

Pædagogisk Konsulent

+45 41 89 74 38

Coronainformation

14. juni 2021

Fra 14. juni er kravet om mundbind ophævet, og det samme gælder kravet om at holde 1-2 meters afstand på campus.

Du skal fortsat have gyldigt Coronapas, når du skal ind på campus, og det bliver tjekket ved stikprøvekontrol. Der kan være lidt kø ved stikprøvekontrollen ifm. indgangen på professionshøjskolen. Du kan derfor med fordel downloade dit testsvar/have dit print af testsvar klar, inden du møder op.

Det er vigtigt, vi tager hensyn til hinanden, og at vi alle følger de almindelige regler for at forebygge smitte, dvs. vask hænder, sprit af, hold afstand osv. Hold også øje med skilte, og følg anvisninger om brug af trapper, elevatorer o.l.

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00