Når man ikke er tilstrækkeligt ordblind
Med indførelsen af den nationale ordblindetest oplever mange elever i folkeskolen, at de havner i det ’gule felt’, og altså har mange af de samme læse- og skrivevanskeligheder, som de elever der diagnosticeres med dysleksi, men ikke har de samme juridiske rettigheder og adgang til de samme ressourcer.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Tirsdag d. 22. februar 2022Kl. 13.00 - 16.00
Tilmeldingsfrist
30/06/2021
Pris
695,00 kr.
Gratis under abonnement.
Kursusbeskrivelse
Kurset vil have fokus på:
• Hvordan man kan undersøge elevers læse- og skrivevanskeligheder bl.a. gennem forskellige typer af tests.
• Hvordan resultaterne kan bruges til at målrette undervisningen til den enkelte elev.
• Hvordan man kan arbejde med læse- og skrivestrategier i fagene.
• Hvordan LST (læse- og skriveteknologier) også kan være til gavn for elever, der ikke er ordblinde.
Mål
At deltagerne får viden om, hvordan man kan arbejde med og hjælpe elever med massive læse- og skrivevanskeligheder i undervisningen.
Målgruppe
At deltagerne får viden om, hvordan man kan arbejde med og hjælpe elever med massive læse- og skrivevanskeligheder i undervisningen.
Underviser
Stig Haslund, cand.pæd. i pædagogisk psykologi og adjunkt på institut for læreruddannelsen KP.
Kursusnummer
129422
OBS!
Medbring din egen computer eller iPad.
Corona information
KP’s campusser er helt åbne for fysisk undervisning, eksamener og gruppearbejde. Der er ikke bestemte krav til at komme ind på campus, men vi skal stadig passe på hinanden.
Vi kan stadig forebygge smitte ved at overholde Sundhedsstyrelsens råd:
- Vi bliver hjemme, hvis vi er syge
- Vi holder afstand til hinanden
- Vi vasker hænder eller bruger håndsprit ofte
Bemærk, at der er tale om anbefalinger baseret på Sundhedsstyrelsens generelle råd.