Når børn reagerer
Al adfærd er kommunikation, men alligevel har de børn, som mestrer det talte sprog, en fordel i forhold til de børn, der slår, sparker og kaster med ting, for at blive set, hørt og forstået. Disse børns reaktioner udfordrer os på mange måder, er enormt ressourcekrævende og arbejdet med dem er ofte konfliktfyldt og præget af magtesløshed. Samtidig tager de ofte fokus fra den gruppe af børn, som i stedet reagerer indad, men også forsøger at fortælle os noget vigtigt.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Tirsdag d. 13. april 2021Kl. 12.30 - 16.00
Tilmeldingsfrist
En uge inden kursets afholdelse
Pris
695,00 kr.
Kursusbeskrivelse
På kurset vil du med udgangspunkt i nyere forskning* få konkrete redskaber til både at håndtere udfordrende adfærd samt igangsætte udviklende processer for de børn, som kalder (råber) mest på det.
*indenfor neuroaffektiv udviklingsteori, tilknytningsteori og traumeforskning.
OBS! Medbring skriveredskaber – pc eller iPad
Mål
At kursisterne får en grundlæggende viden om børns emotionelle udvikling som udgangspunkt for at kunne afkode børns reaktioner, som meningsfuld kommunikation og samtidig erhverver sig praktiske pædagogiske redskaber til at støtte og hjælpe disse børn videre i deres udvikling.
Målgruppe
Lærere og pædagoger i grundskolen.
Underviser
Stig Haslund, cand.pæd. i pædagogisk psykologi, lærer og undervisningsvejleder.
Kursusnummer
209413
Corona information
KP’s campusser er helt åbne for fysisk undervisning, eksamener og gruppearbejde. Der er ikke bestemte krav til at komme ind på campus, men vi skal stadig passe på hinanden.
Vi kan stadig forebygge smitte ved at overholde Sundhedsstyrelsens råd:
- Vi bliver hjemme, hvis vi er syge
- Vi holder afstand til hinanden
- Vi vasker hænder eller bruger håndsprit ofte
Bemærk, at der er tale om anbefalinger baseret på Sundhedsstyrelsens generelle råd.