Gå til indhold
Søg

Matematiske talenter

Har du elever, der underpræsterer eller keder sig i matematikundervisningen? Højtbegavede børn, der ikke bliver udfordret, kan med tiden udvikle mistrivsel. Bliv skarp på, hvad der kendetegner en talentfuld elev inden for matematik, og hvordan du bedst støtter og udfordrer eleven med fx opgaver i problemløsning, modellering, analyse og opstilling af hypoteser.

Praktisk information

Dato

Onsdag d. 30. november 2022
Kl. 09.00 - 15.00

Tilmeldingsfrist

02/11/2022

Pris

1.100 kr. inkl. forplejning

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

Har du elever, der underpræsterer eller keder sig i matematikundervisningen? Ofte tror voksne, at de højtbegavede børn nok skal klare sig, men det er bestemt ikke en selvfølge. Manglende udfordringer kan med tiden udvikle mistrivsel hos børnene.

Spørgsmålet er derfor: Hvordan hjælper du de talentfulde elever bedst? ’Mere af det samme’ er ikke løsningen – derimod skal eleverne udfordres med problemløsning eller modellering, hvor virkeligheden bliver udgangspunktet for matematikken. For at udvikle elevernes evner og eksperimenterende tilgang til matematik kan I også arbejde med matematik, der skal analyseres, opstilling af hypoteser eller noget helt tredje.

Formålet med dette kursus er at gøre dig skarp på, hvad der kendetegner en højtbegavet elev inden for matematik, og hvordan du bedst støtter og udfordrer eleven i din undervisning.

Mål:
Du får:

  • indblik i, hvad der kendetegner højtbegavede elever.
  • viden om tiltag, der kan udfordre de matematiske talenter.

Målgruppe
Matematiklærere

Underviser
Marie Korsgaard Andersen, lærer og matematikvejleder

Kursusnummer
CFU229071

Kirsten Søs Spahn

Pædagogisk Konsulent

+45 41 89 74 38

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00