Ideer til god matematikundervisning i indskolingen
Skab god matematikundervisning, og lær at stille de gode spørgsmål i din matematik. Vi arbejder med mange forskellige typer af praksis/hverdags eksempler, som alle bygger på et matematikdidaktisk grundlag således du får en god opbygning og nye ideer til udvikling af matematikundervisningen.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Onsdag d. 5. marts 2025Kl. 09.00 - 15.00
Sted
Tilmeldingsfrist
Tilmeldingsfristen er overskredet
Pris
1100,00 kr.
Kursusbeskrivelse
Hvad skaber en god matematikundervisning for elever i indskolingen? Og hvordan kan vi stille de gode arbejdsspørgsmål i undervisningen?
God matematikundervisning handler om at skabe og arbejde med sammenhængsforståelser i undervisningen. Det kræver, at man som lærer træffer nogle rigtige didaktiske valg i fx arbejdet med talforståelsen og de fire regningsarter.
Få konkrete ideer og lege, som bygger på konkrete materialer fra hverdagen, til hvordan du kan understøtte elevernes arbejde med at skabe talsans, subitizing og estimater.
For at understøtte elevernes begrebsdannelse arbejder vi på kurset med, ‘de gode spørgsmål’, som skal udfordrer elevernes matematiske tænkning.
MålDu får konkrete ideer til at skabe talsans hos elever.
Du får didaktisk indsigt i, hvordan man understøtter elevers talforståelse.
Du får viden om at arbejde med gode arbejdsspørgsmål i matematikundervisningen.
Målgruppe
Matematiklærere og pædagoger i indskolingen.
Underviser
Kirsten Søs Spahn
Kursusnummer
CFU-K25034
CFU-kursusadministration
kursus-cfu@kp.dk
4189 9113
Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00