Gå til indhold
Søg

Basismodul: Teknologiforståelse i et skoleledelsesperspektiv

Teknologiforståelse bliver heftigt diskuteret i pressen og på diverse sociale medier - ikke mindst om det bliver et nyt, stort fag i folkeskolen eller en dimension i allerede eksisterende fag.

Praktisk information

Dato

Onsdag den 19. januar 2022
Torsdag den 24. marts 2022
- begge dage kl. 09.00-15.00

Tilmeldingsfrist

22/12/2021

Pris

3.500 kr. inkl. forplejning

Tilmeld dig

Kursusbeskrivelse

I dette kursustilbud er fokus på, hvordan fagligheden påvirker skolen i et ledelses- og organisatorisk perspektiv. Du vil blive introduceret til indholdet i den nye faglighed gennem praktiske hands-on øvelser kombineret med relevant ledelsesteori. Kurset er består af et basismodul, som efterfølgende kan kombineres med forskellige korte tematiske moduler efter eget ønske.

Dag 1: Introduktion til teknologiforståelse og skoleledelse

  • Introduktion til Future Classroom Lab
  • Teoretiske nedslag i teknologiforståelsesfagligheden med fokus på implikationer på skolens virke
  • Ledelse af medarbejdere mod en ny faglighed
  • Samfundsmæssige perspektiver på faglig ledelse
  • Eksemplariske øvelser i teknologiforståelse
  • Iterationer og prototyper
  • Læringszoner
  • Teknologier

Dag 2: Kapacitetsmodel, makertilgange og elevernes deltagelsesmuligheder

  • Øvelse i makerpædagogik og makerteknologi
  • Roller og positioner i en aktiv teknologiforståelse
  • Makerspace, læringsrum og teknologiforståelse
  • Open-source og communities
  • Kapacitetsmodel som ledelsesredskab

Målgruppe
Ledere og ledelsesteams

Undervisere
Pædagogiske konsulenter, CFU

Kursusnummer
CFU219070

Malte von Sehested

Pædagogisk Konsulent

+45 41 89 72 49

Coronainformation

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00